
Czasem obraz jest wart więcej niż tysiąc słów – to znane wszystkim powiedzonko. Potwierdza się ono również w reklamie, która od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Zaczynano od fotografii, aczkolwiek wraz z rozwojem techniki i wzrostem dostępu do kinematografii, a następnie telewizji oraz internetu, powoli zastąpiły je filmy. Dziś filmy stanowią jeden trzonów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – nieważne, czy idzie o kształtowanie wizerunki marki, reklamę nowego produktu czy też akcje społeczne. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie za sprawą różnorodności ich form, wśród których bez trudności można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.
Produkcja filmów – jak promują się instytucje publiczne i firmy?
Spoty reklamowe są najczęściej wykorzystywanym typem produkcji filmowych, niezastąpionym podczas promocji marki. Bardzo dobrze kojarzymy je z TV, jednak ostatnimi czasy ważnym kanałem ich dystrybucji jest także internet – raz za razem napotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, poza tym powszechnym zabiegiem jest wyświetlanie ich na ekranach w autobusach i tramwajach. Wypada wspomnieć również o firmach korporacyjnych, które są istotnym elementem strategii budowania właściwego wizerunku firmy w oczach przyszłych pracowników oraz partnerów. Ważnym gatunkiem są prócz tego filmy promocyjne. Ich produkcję zamawiają nie tylko firmy, ale również inne podmioty – m.in. te parające się promowaniem organizacji pożytku publicznego, regionów lub miast czy fundacji. To instrument nadający się znakomicie do przedstawienia postępów różnego rodzaju inwestycji (np. budowy hoteli czy obwodnic), uroków konkretnego miejsca albo informacji o działaniach charytatywnych. Podobnym typem są filmy eventowe, będące formą reportażu z rozmaitych wydarzeń.
Filmy promocyjne – u kogo zamówić ich przygotowanie?
Żeby reklama oparta o filmy promocyjne przyniosła oczekiwane wyniki, powinny one wyróżniać się wysoką jakością. Dlatego produkcję filmów wypada zlecić sprawdzonej, doświadczonej ekipie. O randze usług świadczonych przez dane studio niemało powie nam galeria jego ukończonych prac. ważne jest także to, z jakiego oprzyrządowania ono korzysta. Idzie między innymi o drony pozwalające na wykonanie efektownych ujęć z powietrza, praktycznie nieodzownych we współczesnych filmach promocyjnych i korporacyjnych.