Audyt sklepu - więcej szczegółów o tej usłudze.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza ewaluację przedsiębiorstwa, spółki czy firmy pod kątem różnych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak hierarchię nagłówków, kod strony, meta opisy i tytuły, szybkość ładowania się witryny i wiele mniej i bardziej istotnych aspektów. Nie licząc samego wyliczenia błędów oraz uchybień, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się również wytyczne co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę www pod względem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, treści na stronie, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by wykazała ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co kluczowe – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Ile oczekuje się na płatny audyt SEO?

Online znajduje się masa narzędzi oraz stron, za pomocą których można natychmiast i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO strony internetowej. Pozytywy tej opcji? Cena i szybkość. Wady? Całe mnóstwo. Bezpłatne narzędzia lub też wersje testowe z niewielką liczbą funkcji, są niedoskonałe. Jeżeli już zauważą jakieś nieprawidłowości na stronie, to zapewne nie wszystkie. Mnóstwo problemów (przykładowo w kodzie) uchwycić można tylko podczas analizy wykonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO realizowany przez agencję trzeba zaczekać na ogół od tygodnia do ok miesiąca. Termin na przygotowanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, iż go zrealizuje. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszelkich poważnych błędów ukrytych w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na otwartym szablonie albo na platformie pokroju Magento czy Shoper, to problemów do poprawy może być cała masa. Kiedy witryna wolno się wczytuje i ma właściwie zerową widoczność na najistotniejsze dla klienta słowa kluczowe, to również są to znaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co pokaże, gdy będzie wykonany dokładnie

Starannie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić wiele błędów witryny, w szczególności:

  • niska prędkość ładowania się strony w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy w wersji mobilnej strony, np. zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • niska jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu strony,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]