
Private blog network - ta niebywała oferta wszystkich usatysfakcjonuje.
By konsument zauważył twój biznes musisz nie tylko złożyć firmową stronę www, ale także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej nowe rzetelne i użyteczne dla potencjalnego klienta artykuły. Ale nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
PBN i ich słabe punkty oraz zalety
PBNy są prywatne, bo są tworzone a następnie kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są z reguły wykorzystywane jako komponent szerszej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość pozyskania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Jak zastosować PBN? Polecamy wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym
PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej e-mail lub telefon, adres stacjonarny oraz nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka Google Moja Firma, ale jest nim również strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze firm bądź artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Następny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. To powtórna publikacja ciekawych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej przydatność pierwotnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci rozumieją jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, w którym ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z bieżącymi informacjami, prawem zdrowiem oraz inwestycjami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO